keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Huomenta!

Mua on nyt viime aikoina stressanut tosi paljon oma ulkonäkö ja oma koti. Haluaisin kaikkia hienoja vaatteita ja asusteita, jotta näyttäisin paremmalta ja mun seurassa olis kivempaa. Haluaisin kaikkee uutta kivaa kotiin, koska aattelen ettei kotini riittäisi ystävilleni..
Heräsin ihan hyvillä mielin ja aattelin että tänään syön hyvän aamupalan ja luen viime kuun trendin (kun en sitä ollut vielä lukenu) jotta päivä lähtee hyvin käyntii.. Rupeen tekemään aamupalaa. Pengoin jääkaapia ja vahingossa pudotin avatun kermaviilipurkin. Sitä oli mun rinnuksilla, hihoissa, jääkappissa ja lattialla. Ok, aattelin, nyt ei vaan oo mun aamu. Kun olin putsannu paikat ja vaihtanu paidan, laitoin aamupalaa: mun suosikki mysliä hunajan kanssa ja lemppari leipää.

Aloin selaamaan lehteä. Silmieni eteen ilmestyy koruja, kenkiä, vaatteita, ihonhoitotuotteita jotka huutaa OSTA OSTA OSTA. Mua rupeaa kiukuttaa uudestaan. En osta. Ei ole pahemmin rahaakaa. Pääsin Maria Veitolan sivulle. Ahh sitä helpotuksen määrä kun luin hänen kolumnin. Mua stressaa koska haluaisin ostaa, ostaa, ostaa. Miksi?? Eikö mulla ole kaappi täynnä vaatteita? Laukkuja/kasseja? Kenkiä? Eikö mulla ole meikkejä ja ihonhoitotuotteita? On. Minulla on jo kaikkea noita. Kaikkea en ole edes vielä kerennyt käyttää..
Pääsin seuraavalle sivulle ja luin herra Kartastenpään kolumnin "Kotini on stressini". Musta tuntuu että multa putosi paino hartioilta! En usko että mä mihinkään hotelliin pakenen, mutta voin olla kotiini tyytyväinen. Miksi en olisi? Ehkä en asu punavuoressa, eikä mulla ole ihanaa ikkunalautaa tai puulattiaa. Mutta mulla on mun oma koti josta mun pitää olla kiitollinen. Ja kaikki ne vaatteet ja tavarat mitä mulla kotona on, niistä täytyy olla kiitollinen ja pitää huolta... Ehkä suoritan mun suur siivouksen loppuun (alotin sen pari viikkoa sitten..) niin sielläkin viihtyisi paremmin.
Jee nyt taas hullu hyvä fiilis ja toivon ettei tää lopu kun astun ovesta ulos. Ihana oli tajuta ettei noita asioita tarvii stressata! Noi kolumnit tuli nyt parhaaseen aikaan.
Haha kauheesti tekstiä, nonni toivottavasti muilla on yhtä jees päivän alku!

2 kommenttia: